MSFS FSLTL nuovo traffico AI

kinobellic

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FSLTL Injector 1.2 now available for update via the FBW installer.


Changes
* The IFR count set is now proportioned out across airborne aircraft and ground aircraft - based on the altitude (AGL) of your aircraft.
-- user on the ground - 50% for air, 50% for on the ground
-- user above 10000ft - 75% for air, 25% for on the ground
-- user above 20000ft - 100% for air, 0% for on the ground
-- user above 20000ft the removal of aircraft by range is also altered to encourage aircraft to be in front of you in cruise. We switch to removing everything that is behind you i.e. 90deg to 270deg of your current heading at half distance (approx. 100km)
-- Static parked aircraft will still display at airports whatever your altitude
* Toolbar has additional sliders that update the key configuration parameters - IFR, VFR, Statics to use, Removal Time, Injection Radius. These sliders update the settings in real-time and also persist the new values to the config.
* Split 'no blank livery' and 'no generics' into 2 options - so you can configure blanks off and generics off independently
* Reworked the ordering of model matching - 100% FSLTL real livery first, followed by any other groups real livery, followed by any blank or generic model (depending on your no generic / no blank setting). Within each of those levels it will randomly pick a livery that works if there is more than one available which is quite often the case for AIG and sometimes for FSLTL.
* Change the flight number allocation to use the ICAO callsign - so that we get the alpha numeric flight number used by ATC rather than the passenger all number flight number
* Additional config file only option that puts a max limit per airport on statics to show e.g. "staticaircraftlimitmax":20 - this will limit each airport to at most 20 static aircraft
* Delete aircraft that go out the configured radius range in FR24 when using FSHud ATC
* Default limits for new users reduced based to reflect improved utilization
E' un peccato, con il nuovo aggiornamento le scie di condensazione visibili dal suolo si sono pressochè azzerate. Era un dettaglio che rendeva questo addon unico.
 

Six75

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E' un peccato, con il nuovo aggiornamento le scie di condensazione visibili dal suolo si sono pressochè azzerate. Era un dettaglio che rendeva questo addon unico.
Io le vedo! conta che sono a Torino e anche su FR24 sono riportati solo questi 2 passaggi ora
 

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kinobellic

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A me compare l’aereo, inizia a creare la scia e dopo pochi secondi scompare sia l’aereo che la scia….. qualche idea ?
RISOLTO, avevo impostato Blocked aircraft removal time a 30 invece che a 60.
 
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Marco.Zudetic

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comunque con questo aggiornamento c'è del disagio fortissimo eh. non atterra nemmeno un aereo, c'è un lirf liml che vaga sulla bassa padana a 8mila piedi da mezz'ora. idem a fiumicino, tutti che girano girano girano. mmah, capita solo a me?
 

Six75

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Cmq è chiaro che hanno modificato qualcosa, e da ieri che provo a LIMF del nostro @maury-ngx e anche in quello di erasam e anche in quello di default, spariti gli Embraer che prima vedevo... ora sono quelli di default molto piu piccoli ma non ricordo il modello...Poi vedo i soliti loop girotondo prima di entrare in pista dopo aver rullato dal gate (ma qui sembra sia un problema dei percorsi AI dell'aeroporto) non so! sta di fatto che poi spariscono e te li ritrovi già belli in volo da qualche parte
Ieri a LIME decollavano dalla 10 e atterravano sulla 28 contemporaneamente...
 

maury-ngx

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Comunque penso che dobbiamo aspettare l’Su 11 di novembre..forse miglioreranno un po’ le cose..
Comunque resta chiaro che questo aggiornamento di fsltl ha qualche problema!!
 
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kinobellic

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comunque con questo aggiornamento c'è del disagio fortissimo eh. non atterra nemmeno un aereo, c'è un lirf liml che vaga sulla bassa padana a 8mila piedi da mezz'ora. idem a fiumicino, tutti che girano girano girano. mmah, capita solo a me?
Infatti, oggi a Stansted zero atterraggi e zero decolli, lo stesso a Copenaghen e Pisa… mi sa che hanno incasinato un po’ tutto.
 

luigi

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Cmq è chiaro che hanno modificato qualcosa, e da ieri che provo a LIMF del nostro @maury-ngx e anche in quello di erasam e anche in quello di default, spariti gli Embraer che prima vedevo... ora sono quelli di default molto piu piccoli ma non ricordo il modello...Poi vedo i soliti loop girotondo prima di entrare in pista dopo aver rullato dal gate (ma qui sembra sia un problema dei percorsi AI dell'aeroporto) non so! sta di fatto che poi spariscono e te li ritrovi già belli in volo da qualche parte
Ieri a LIME decollavano dalla 10 e atterravano sulla 28 contemporaneamente...
buonasera, anche io dall'aeroporto di capodichino ho notato un aereo che prima di entrare in pista faceva il girotondo
 

Nimic

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Anche da me zero decolli e atterraggi

Ormai mi sono rassegnato ad avere un AI buggato. Tanto fra sim update ed aggiornamenti del software ogni volta si sputtana qualcosa. Faccio finta di nulla, anche se il pensiero di come funzionava bene l'AI su FS2004 già 10 anni fa mi fa rabbia...
 

Marco.Zudetic

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Ma esiste un forum o sito dove poter scrivere e leggere recensioni???
canale discord. ma è pieno di persone che fanno domande senza leggere le FAQ quindi il 90 per cento è rooba così. diventa impossibile seguire un canale discord e ci si perde in mille mila domande inutili :(
 

Rennet

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Io ieri pomeriggio a Edimburgo, decollo dalla 24, atterraggio di un EasyJet e in coda n. 4 per il decollo
 

lorenzog89

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FSLTL Injector 1.2.1 Patch for update via the FBW Installer.

Changes
* Adds support for the payware Adventum Simulations AI E-jets
* Removes ability to set removal time at 30 seconds which causes aircraft to be removed before they can taxi. Those with 30 seconds set will be changed to 120 seconds.
Fixes
* Improve static aircraft insertion with FSHud due to bug with unknown user altitude
* Fix user heading tracking to ensure correct function of aircraft removal with Fenix / PMDG
* Ensure manifest.json has correct 1.2.1 version for visibility in addons linker
 

lorenzog89

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November FSLTL Update


Sim Update 11

Asobo has changed its AI handling for SU11. Unfortunately, this has had a negative effect on AI behaviour injected via 3rd party software which includes FSLTL. The team has been in regular contact via their dev groups but at this stage, the changes are committed and cannot be delayed.
As result, SU11 will bring a significant impact on the FSLTL tool and any other 3rd Party AI addon. Whilst FSLTL can continue to be used, more errant AI behaviour can be expected, especially for arriving and landing traffic which cannot find its way to its destination via the STAR procedures Asobo has updated.
We will continue to liaise with Asobo in the hope this can be improved but for now, there is little we can do, unfortunately. Keep checking on our Discord chat for any community solutions or workarounds that come up in the meantime.

Models

Our own FSLTL E190 has entered the paint shop and we hope to make it available very soon, E170 will follow in due course but has not been started as yet. CRJ700 is in testing using the FSX model under the Microsoft game content licence. We have also obtained permission from SBAI to include their A220 models in FSLTL so these will be started in the near future, a very nice addition to the package.
Finally but by no means least….we are working on an A380. Bear with us on this as there are a lot of windows to deal with

Liveries

The Livery team has been highly active and we have plenty of new additions to bring. There are currently 1218 in the library. We've also made some large-scale changes and fixes to the models and Alpha layers which means a larger update to the base model pack is required, needing some support from the FBW team. Once ready, these will deploy.
That is it from the FSLTL team for this update, as always if you want to contribute, get in touch…but for now, we hope you continue to enjoy FSLTL as best able in this compromised SU11 phase.
 

lorenzog89

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FSLTL Injector v1.3.2 now available for update from the FBW installer.

SU11 Specific Workarounds
* Sound workaround that forces the N1/N2 to 35%/60% respectively while AI is taxiing. This is still fighting with Adobo's 100% values so you may get a subtle variation in sound but much better than when at 100%.
* Traffic close to airports should now land without going back to the STAR transition. They will all follow vectors by ATC. This is close to the SU10 experience with respect to landing volume.

General Improvements
* Injector had been rewritten to optimise the code base and ease maintenance, plus removing the dependency on simconnect.dll.
* Improved start up time to injection, with less of a wait until the first plane is injected.
* Parking space counts for static aircraft are now dynamic based on the scenery in the sim - so this will correctly include parking from 3rd party scenery.
* Substantial matching improvements for model matching
* VFR traffic now use waypoints for navigation and will track alt, heading, speed close to FR24. (They still do not land)

Known issues
* Altitude on approach may be wrong and cause go arounds. This is particularly bad when MSFS is using the incorrect runway direction compared to real life. This is an SU11 change that is yet to be resolved.
* Aircraft on approach climb before circling to land, this is an SU11 change that is yet to be resolved.
* If you are using GSX Pro and have invisible AI aircraft, this is because GSX pushed too many sim objects into the sim hitting the fixed limit. Make sure you disable the ‘Extra ground clutter’ option in the GSX installer to help with this.

Further improvements are in the works with respect to SID / STAR usage
 

Marco.Zudetic

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lo sto provando ora a LOWI Gaya versione 2.

gli aerei si levano di 'ulo dalla pista più in fretta quindi con questa maggiore velocità nel liberare la pista i go around dovrebbero essere diminuiti, ad ora, 7 arrivi zero go around. e già va meglio

(correggo. me ne fatti due ora però con aerei in decollo. andrebbe rivisto il codice e bloccare i decolli se gli arrivi sono stimati in un minuto o meno, oppure direttamente cancellati gli arrivi invece di fargli fare un go around e farli sparire pochi secondi dopo.)

risolto il problema degli aerei in attesa che piroettavano su se stessi. ora aspettano buoni buoni fermi senza fare strani lacchezzi.

migliorato il sound

ovviamente pochi aerei disponibili anche se è stato inserito il DASH 8, ma su quello ci stanno lavorando, idem le livree

frame sempre pesantino

che dire, le migliorie ci sono e sono anche abbastanza evidenti, potremmo essere sulla buona strada, consiglio, a chi come me l'aveva disinstallato, di dargli una seconda possibilità.
 
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